هیس.....داورهای فوتبال ایران فریاد نمی‌زنند!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلالی ها بیانو آدرس esteghlalyhabian.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






این وبلاگ به نظر شما چه جوره؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 89
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 147
بازدید کل : 24080
تعداد مطالب : 118
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1





Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
روز جمعه با رفتارهای علی دایی کنار زمین و اعتراض‌های مکرر این مربی به داور و کمک‌هایش به یاد جمله چند روز پیش رویانیان افتادیم که گفته بود: «ما فقط با یک داور خاص مشکل داریم و به داوران دیگر لیگ برتر احترام می‌گذاریم.» 
 
البته شاید کسی پیگیر بازی‌های تدارکاتی و اتفاقاتی که در آن بازی‌ها می‌افتد نباشد اما در همان روزهایی که آقای مدیرعامل ادعا کرد فقط مشکل پرسپولیس با یک داور خاص است،‌ در بازی تدارکاتی پرسپولیس – ذوب‌آهن، محسن بنگر برخورد زشتی با داور آن بازی داشت و حتی در بازی هم جنجال بر سر داوری رخ داد اما چون آن بازی دور از چشم فوتبالدوستان برگزار شد و پخش مستقیم نبود کسی ماجرا را جدی نگرفت و از رویانیان نپرسید مگر نگفتید با یک داور خاص مشکل دارید؟! 
 
اما در بازی پرسپولیس – داماش واکنش علی دایی به داور چهارم و اعتراض‌هایش به تصمیمات داور خود گواه همه چیز بود و جالب اینکه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی علی دایی این جمله را به زبان آورد: «اگر من اعتراض نکنم، چه کسی اعتراض کند؟!» 
 
سرمربی پرسپولیس با بیان این جمله شاید پاسخ تمام ناگفته‌های این چند وقت اخیر را داد و مشخص شد که مشکل با داور خاصی نیست بلکه از این پس شاهد جنجال بر سر داوری خواهیم بود و اسم و شخص برای باشگاه‌ها فرقی نمی‌کند. اما به راستی این هجمه علیه داوری تا کی ادامه خواهد داشت و تا کجا پیش می‌رود؟ چه ارگان و مسوولی خودش را موظف به رسیدگی به چنین رفتارها و جنجالی می‌داند؟ 
 
البته مسوولان کمیته انضباطی باز هم مثل گذشته پاسخگوی تماس‌های مکرر ما نبودند و ترجیح دادند موبایلشان را جواب ندهند هرچند که اگر شاید تیم دیگری و با مربی دیگری چنین رفتاری را با داور انجام می‌داد روی خروجی چند خبرگزاری مصاحبه این مسوولان را می‌دیدیم که از شدت برخورد با خاطی حرف می‌زدند اما در چنین شرایطی طبق گذشته مسوولان کمیته انضباطی سیاست سکوت را اختیار کردند که دلیلش برای هیچ‌کس قابل فهم نیست! به همین خاطر به سراغ فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران رفتیم. 
 
شخصی که طی یک ماه اخیر فشار زیادی را توسط تیم‌ها تحمل کرده است، اما اقدام محکمی هنوز از سوی این مقام مسوول نیز دیده نشده. 
 
اصفهانیان: باید دایی را محروم کنند 
 
چرا اقدامی برای رفع این هجمه‌ای که علیه داوری به پا شده نمی‌کنید؟ وقتی این سؤال را پیش روی رییس کمیته داوران می‌گذاریم،‌ در پاسخ می‌گوید: «من نمی‌دانم چرا کمیته انضباطی اقدامی نکرده و خاطیان را محروم نمی‌کند. باید مسوولان این کمیته رسیدگی کنند. حالا همه علیه داوران صحبت می‌کنند.» آیا حسن اکرمی نباید خودش در قبال توهینی که شده بود اقدامی می‌کرد؟ اصفهانیان در پاسخ می‌گوید: «به این مسأله رسیدگی می‌شود. اما از افرادی مثل علی دایی که جامعه از آنها انتظار دارند چنین برخوردی بعید است. ایشان نباید تا این حد خودش را کوچک کند و چنین رفتاری از ایشان سر بزند.» 
 
اما پیش از این هم دایی اتهاماتی به داوری زده که موجب جنجال علیه داوری شده است! اصفهانیان در مورد این مسأله هم اینطور توضیح می‌دهد: «نمی‌دانم چرا گزارش‌های ما را بررسی نمی‌کنند و 10 میلیون جریمه‌شان می‌کنند. می‌خواهم بگویم 10 میلیون جریمه پول چای این‌ آقایان هم نیست و به جایی برنمی‌خورد.» 
 
غیر از کمیته انضباطی فکر نمی‌کنید خودتان هم برای رفع این هجمه‌ای که علیه داوری است باید اقدامی بکنید؟ رییس کمیته داوران در پاسخ می‌گوید: «باید با آقای کفاشیان جلسه بگذاریم. باید برخورد شود. چطور وقتی آقای x صحبت می‌کند هیچ‌کس واکنشی نشان نمی‌دهد اما با آقای y که مربی آرامی است برخورد می‌شود؟ باید یک جور برخورد کنند. علی دایی به داور ما اتهام زده است. اگر ثابت کرده بیاید با ادله مسأله را برای همگان روشن کند تا با داور خاطی برخورد شود اما وقتی ثابت نکرده چرا دایی محروم نمی‌شود؟ باید هرچه زودتر جلسه‌ای بگذارند و برنامه‌ریزی شود تا برخورد کنند یا هیأت رییسه فدراسیون اعمال قانون کند.» 
 
چرا طبق قانون حسن اکرمی در آن صحنه با دایی برخورد نکرد؟ رییس کمیته داوران که از این مسأله به شدت ناراحت است در پاسخ می‌گوید: «باید با‌ آقای اکرمی هم نشستی داشته باشم. ایشان باید برخورد می‌کردند. حتی احتمال محرومیت اکرمی به خاطر این سهل‌انگاری هست.» 
 
خسروی: چرا با دایی برخورد نمی‌کنند؟ 
 
علی خسروی به عنوان یکی از کارشناسان داوری و همچنین عضو کانون داوران از شرایطی که برای جامعه داوری پیش آمده و توهین مکرر سرمربی پرسپولیس به این جامعه ناراحت است و این ناراحتی را اینطور عنوان می‌کند: «فقط شخصی دایی نیست، متأسفانه همه اعتراض می‌کنند. نمی‌دانم چرا داوران کوتاه می‌آیند. در دوره آموزش به آنها چه چیزی می‌گویند؟ چه یاد می‌دهند؟ چرا در بازی تراکتورسازی محمد نصرتی به حق‌وردی می‌گوید برو بابا و این داور برخوردی نمی‌کند. چرا اکرمی وقتی دایی به او بی‌احترامی می‌کند بازی را قطع نکرده و از شاهین حاج‌بابایی نمی‌خواهد او را به سکوها بفرستد؟!» 
 
خسروی در ادامه با گله از داوران می‌گوید: «اشکال کار این است که داوران سختگیری نمی‌کنند و از خط‌کش و مترهایی که قانون دراختیار آنها قرار داده استفاده نمی‌کنند. از طرفی هم کمیته انضباطی دست روی دست گذاشته با خاطیان برخورد نمی‌کند.» این کارشناس داوری در پایان می‌گوید: «چرا با دایی برخورد نمی‌کنند. زمانی که داور بودم یازده مربی را اخراج کردم. بعد آقایان گفتند فتیله را پایین بکش و دیگر اخراج نکن!» 
 
سیار: دایی جایگاه خود را لگدمال می‌کند 
 
«من با دایی همسو هستم.» این جمله‌ای بود که سیار در مورد حرف‌های دایی و اتهاماتش به داور مسابقه پرسپولیس – سپاهان به زبان آورد. اما این بار نظر این کارشناس داوری در مورد رفتارهای دایی چیست؟ سیار در این ارتباط می‌گوید: « دایی به لحاظ تحصیلات و شخصیت ورزشی جایگاه بالایی دارد اما متأسفانه دارد این جایگاه را لگدمال می‌کند. حتماً باید با او صحبت کنم. هرچند که در مورد رفتارش با داور چهارم بازی پرسپولیس – داماش باید بگویم اکرمی ضعیف عمل کرد. اگر داور چهارم رفتار دایی را توهین‌آمیز قلمداد کرده باید بازی را قطع می‌کرد و از داور می‌خواست دایی را به سکوها بفرستد.» 
 
اگر دایی قبول نمی‌کرد در نهایت چه می‌شد؟ سیار در پاسخ به این سؤال هم می‌گوید: «طبق قانون داور باید توپ را در دست بگیرد. کاپیتان پرسپولیس را صدا زده و بگوید یک دقیقه فرصت داری سرمربی را متقاعد کنی روی سکوها برود، در غیر این صورت بازی را تعطیل می‌کنم. فکر می‌کنم در آن صحنه اکرمی ضعیف عمل کرده است.» 
 
ناظر بازی: اکرمی باید می‌خواست دایی اخراج شود 
 
شاهدان بازی پرسپولیس - داماش تا حدود زیادی هادی دزفولی ناظر بازی را مقصر می‌دانند که به جای برخورد با دایی سعی در آرام کردن این مربی داشته است. اما دزفولی که زمانی داور بوده با رد انتقادات این جمله را به زبان می‌آورد: «من ناظر بازی بودم، نه ناظر داوری. وظیفه من آرام کردن جو است هرچند که در آن صحنه اکرمی باید بازی را قطع کرده و از داور می‌خواست که دایی را اخراج کند.» چه گزارشی در مورد رفتار دایی داشته‌اید؟ دزفولی در پاسخ می‌گوید: «گزارش کردم دایی به داور چهارم گفت: برو بشین سر جات.» 
 
مقصر اصلی چه کسی است؟ 
 
مقصر اصلی جوی که علیه داوران راه افتاده است به راستی چه کسی است؟ در وهله اول تمام فوتبالی‌ها حرف‌ها،‌ رفتار و جنجال‌هایی که دایی علیه این جامعه راه انداخته را مقصر اصلی می‌دانند. اما منهای رفتارهای بحث‌برانگیز سرمربی پرسپولیس، مقصر اصلی این هجمه بزرگ بدون شک خود داوران هستند. 
 
وقتی به اظهار نظر کارشناسان توجه می‌کنی همه اتفاق نظر بر این دارند که حسن اکرمی داور چهارم باید بازی را قطع می‌کرد و از داور مسابقه می‌خواست که داور دایی را از بازی اخراج کند. قاطعیت نداشتن داوران و همچنین کمیته داوران این روزها بلای جان این جامعه شده است تا جایی که جامعه فوتبالی بر این باورند که طی هفته‌های آینده و زمانی که هر یک امتیاز حکم مرگ و زندگی را برای تیم‌ها پیدا می‌کنند، جو علیه داوری بیش از پیش ملتهب می‌شود و اگر این جامعه خودشان امروز به فریاد خودشان نرسند شاید به زودی شاهد کتک‌خوردن داوران در وسط زمین هم باشیم. 
 
اتفاقی که طی سال‌های گذشته برای سعید شمس در لیگ یک افتاد. اگر این سکوت از سوی جامعه داوری در قبال بعضی از تیم‌ها و مربیان همچنان ادامه داشته باشد نباید انتظاری از مسوولان بالادست هم داشت.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ali malekzadeh
ت : سه شنبه 30 مهر 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');