آندرانیک: پدرم گمشده زندگی من است + عکس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلالی ها بیانو آدرس esteghlalyhabian.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






این وبلاگ به نظر شما چه جوره؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 100
بازدید کل : 24033
تعداد مطالب : 118
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1





Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، آندرانیک تیموریان، هافبک ملی پوش استقلال در گفت وگوی تفصیلی با روزنامه "استقلال جوان"، در خصوص حضور دوباره خود در فوتبال ایران و شرایط این فصل استقلال به صحبت پرداخت.
*چه شد که آندو دوباره استقلالی شد؟ 
به هر حال تلاش‌های شبانه روزی دکتر فتح‌الله‌زاده در استقلالی شدنم بی‌تأثیر نبود. من در وهله اول گفته بودم که هر زمانی بخواهم در ایران بازی کنم، حتماً انتخابم استقلال خواهد بود و فقط این تیم را انتخاب می‌کنم. البته در سال دوم حضورم در قطر، چند خواسته نسبت به قرارداد سال قبل داشتم که باشگاه قطری قبول نکرد و این طور شد که پیراهن آبی را بر تن کردم.
*این یک سال دوری، چه دستاوردهایی برای خودت و فوتبالت داشت؟
تیم الخریطیات که من عضو آن بودم تیم بدی نبود، یعنی نه خیلی سطح بالا و نه خیلی معمولی. این تیم در لیگ جدید ستارگان قطر بازی می‌کرد و کلاً مجموعه نسبتا متوسطی بود. یک مثالی که بخواهم مثلاً برایتان بزنم، اینکه این باشگاه در بین آن همه باشگاه پر درآمد قطری ورزشگاه نداشت و ما مجبور بودیم برویم در ورزشگاه اختصاصی الخور بازی کنیم و این در کشوری مثل قطر شاید یک اتفاق جالب بود. در کل باید بگویم که این یک سال برای من چه در زندگی شخصی و چه در زندگی فوتبالی، یک تجربه خوب و با مردمانی با فرهنگ متفاوت و خاص هم آشنا شدم و همین مسئله به شخصیت من کمک زیادی کرد.
*چرا استقلال؟
یک مسئله‌ای که من قبلا هم در زمان قرارداد با استقلال گفتم، یک سری هدف‌ها بود و برای رسیدن به آنها این انتخاب را داشتم. من دوست داشتم دوباره در ایران فوتبالم را ادامه بدهم و به استقلال برگردم و در نهایت هم تجربه قهرمانی در آسیا و لیگ را در کنار این تیم به‌دست بیاورم. با همه این حرف‌ها به نظرم می‌شود با یک اتحاد درست و حسابی به آن رسید و این به هیچ وجه دور از ذهنم نیست.

آندرانیک تیموریان 2 
*اما با استقلال در آسیا به آنچه می‌خواستی نرسیدی، درست است؟
انصافا شما ببینید، ما در لیگ قهرمانان تیم بدی نبودیم و این برای ما یک ویژگی به حساب می‌آمد که به عنوان نماینده کشورمان به جمع چهار تیم برتر آسیا راه پیدا کنیم و در کل به نظر من حتی رسیدن به فینال و قهرمانی هم آنچنان اتفاق افسانه‌ای نبود که نتوانیم به آن برسیم. همان موقع ما چند مصدوم و محروم داشتیم که کارمان را سخت می‌کرد. مثلاً کادرفنی هیچ موقع همه بچه‌ها را با هم و به طور کامل در اختیار نداشت و نمی‌توانست به دلخواه خودش چینش تیم را انجام دهد. در مورد بازی با اف.سی.سئول هم می‌شد همه این مشکلات را در تیم دید. با این همه، ما می‌توانستیم در سئول بازنده نباشیم و یا حداقل اگر می‌باختیم، با اختلاف یک گل می‌باختیم که جبران آن در تهران آنقدر سخت نمی‌شد و می‌توانستیم در آزادی به خواسته خود برسیم.
در اینجا هم همه دیدند که خب گل بدی خوردیم و بد موقع دروازه‌مان باز شد. در کل تیم کره‌ای هم تیم حرفه‌ای بود و در بازی خارج از خانه‌اش با زرنگی به هر چه می‌خواست، رسید.
*امسال کارتان در لیگ خیلی سخت است، قبول داری؟
بله انصافاً قبول دارم که راه سختی را باید برویم. ما تا همین جا هم امتیازات بدی از دست دادیم و یک جورهایی از کورس قهرمانی عقب افتادیم ولی روی آن اتفاقات نمی‌شود حساب کرد. ما سه بازی عقب افتاده داریم و بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای در تیم هستند که می‌توانند کمک کنند هرچه زودتر به بالای جدول برسیم. من فکر می‌کنم با کمک بچه‌ها، کادرفنی و هواداران پر شورمان رسیدن به صدر اصلاً نشد، ندارد.
*نجات سنجاقک هم که، آندو را حسابی جهانی کرد.
 (تعجب می‌کند) ما و جهانی؟! خب در مورد آن صحنه باید بگویم که ما بازی خودمان را در زمین کرده بودیم بازیکنان هر دو تیم داشتند زورهای آخرشان را برای باز کردن دروازه‌ها انجام می‌دادند، فکر می‌کنم حدود دقیقه نود بود که دیدم آن سنجاقک بال‌هایش در زمین خیس شده و چون نمی‌تواند پرواز کند، ممکن است هر لحظه زیر دست و پا له شود ولی وجدانا در همه این لحظه‌ها اصلاً به فکر جهانی، اروپایی و آسیایی شدن نبودم.

آندرانیک تیموریان 
*خیلی‌ها می‌گویند، زدن آن شوت استثنایی، پاداش نجات سنجاقک بود. قبول داری؟
این خیلی‌ها لطف دارند (با خنده) ولی خب من هم باید بگویم که گل من قبل از قضیه سنجاقک اتفاق افتاد و من اصلاً فکر نمی‌کردم این اتفاق آنقدر سر زبان‌ها بیفتد و عکاس استقلال‌جوان آن صحنه را شکار کرد. باور کنید تا دو روز اصلاً روحم هم از این مسئله خبر نداشت تا اینکه حاجی من را در هتل دید و به شوخی گفت که در یاهو هم جهانی شده‌ام.
*امسال در خط هافبک تیم‌ملی، با نکونام تا چقدر هماهنگ و راحتی؟
خب ما به هر حال 10 سال در تیم‌ملی کنار هم بازی کردیم و امسال هم در ترکیب باشگاهی کنار هم توپ می‌زنیم. شما ببینید وقتی ما در بازی‌های دوستانه، جام‌ملت‌ها و مقدماتی جام‌جهانی کنار هم هستیم تا چه اندازه می‌توانیم به سبک بازی هم دیگر آشنا باشیم.
*کری‌هایت با خداداد هم که این روزها بدجور سر و صدا کرده؟
کری کدام است؟ خداداد از بزرگان کم‌نظیر فوتبال ماست و من چه کری یا کل کلی می‌توانم با او داشته باشم؟ درباره این موضوع، داستان از آنجا شروع شد که مردم از بعد از تمام شدن بازی با تایلند درباره شجاعی اظهار نظر کردند و من هم از طرف خودم از مسعود دفاع کردم، همین! نه کمتر، نه بیشتر. من هم مثل بقیه مردم واکنش خودم را به این اتفاقات انجام دادم. به نظر من، ما نباید یادمان برود که مسعود همان بازیکنی بود که به عربستان آن گل حیثیتی را زد. به هر حال زندگی فوتبالی هر فوتبالیستی همین است و ممکن است هزارتا بالا و پایین داشته باشد. در بازی با تایلند هم مسعود دوست داشت بهترین باشد، البته نه فقط او بلکه همه دوست دارند وقتی نام پرچم سه رنگ ایران می‌آید وسط، بهترین باشند و اسم ایران را در همه جا بر سر زبان‌ها بیندازند ولی خب یک سری اتفاقات پیش‌بینی نشده ممکن است بیفتد که ما نتوانیم به چیزی که می‌خواهیم برسیم. داشتم راجع به خداداد می‌گفتم، او از بزرگان این فوتبال بوده و خداوکیلی ما رابطه خوبی هم با هم داریم و سه، چهار باری هم که همدیگر را دیدیم، با احترام به سمتش رفتم و همیشه برای او این احترام را قائلم.
*امسال می‌بینیم در استقلال گاهی به عنوان هافبک راست بازی می‌کنی، از بازی در این پست راحتی؟
البته که کادرفنی هرچه در نظر بگیرد، ما بازی‌مان را می‌کنیم ولی فکر می‌کنم در سیستم 2-4-4 لوزی بود که من رفتم در نقش هافبک راست توپ زدم و اگر اشتباه نکنم در 3-3-4 بود که شدم بازوی راست. به هر حال همانطور که گفتم این نظر امیرخان است که در کجا از من بازی بگیرد، در کل دوست دارم هر جا که هستم برای موفقیت استقلال تلاش کنم و این هدف اول و آخر من است.

آندرانیک تیموریان 3 
*کدام تیم‌ها را امسال مدعی قهرمانی می‌دانی؟
از نظر من استقلال، فولاد، تراکتورسازی و پرسپولیس امسال شخصیت قهرمانی دارند و می‌توانند رقبای قلدری برای هم باشند. ما خودمان پارسال قهرمان شدیم و امسال هم به عنوان مدافع این قهرمانی تمام تلاشمان را می‌کنیم و من قول می‌دهم وقتی موتورمان روشن شود، راه رسیدن به این هدف خیلی دور و دراز هم نیست.
*حالا از این بگذریم، چقدر برای جام‌جهانی آماده‌اید؟
اردو‌های زیادی را از دست دادیم، بازی‌های تدارکاتی آنچنانی نداشتیم و از این اتفاق هم کادرفنی و هم بچه‌ها ناراحت هستند. به هر حال با همه این مسائل ما باید هر چه زودتر استارت کار را بزنیم و هر چه بیشتر تمرین کنیم تا بتوانیم در برزیل از اسم ایران دفاع کنیم. آنجا دیگر جای اشتباه نیست و نمی‌شود از اتفاقی در آنجا به راحتی بگذریم.
*گفته بودی دوست داری با اسپانیا همگروه شویم، چرا؟
چون آنها تیکی تاکای نابی را بازی می‌کنند که نمونه‌اش را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانی پیدا کنی. البته خب ما ایرانی‌ها هم بگی، نگی این کاره هستیم (با خنده). خیلی از ستاره‌های اسپانیا در بارسلون توپ می‌زنند و من هم دوست دارم جلوی بهترین‌های دنیا بازی کنم تا هم تجربه خوبی برای خودم باشد و هم عیار خودمان را بتوانیم جلوی غول‌های جهان بسنجیم.
*اگر با اسپانیا همگروه شدیم، لباست را در آخر بازی با کدام بازیکن عوض می‌کنی؟
من هیچ وقت لباسم را با هیچکسی عوض نکردم و لباس‌های بازی ملی خودم را در خانه دارم ولی خب حالا که اصرار می‌کنید، شاید بخواهم لباسم را با فابرگاس عوض کنم، البته خسرو زرنگ است و شاید لباس او را مال خودش کند که در آن صورت چیزی دست ما را نمی‌گیرد (با خنده). البته هاشم هم به این چیزها علاقه دارد و شاید لباسش را همانجا وسط زمین دربیاورد و همانجا دوباره بپوشد، به قول معروف هاشم لباسش را با خودش عوض می‌کند (با خنده).
*نقاط ضعف و قوت آندو در زندگی فوتبالی‌اش؟
من در زمین بازی کاملاً جدی هستم و در مستطیل سبز با هیچ احدی شوخی ندارم و شاید سفت بازی‌کردنم برگردد به سبک بازی فیزیکی که دارم. اگر بشود اسم این یکی را هم نقطه قوت گذاشت، آدم مهربانی هستم و با همه ارتباط برقرار می‌کنم.
*قبول داری در این فصل آندو کمتر از قدرت شوت‌زنی‌اش استفاده کرده؟
من کلاً از شوت‌زنی خوشم می‌آید، راستش را بخواهید، تا اینجای فصل خیلی موقعیتی که بتوانم از آن شوت‌ها بزنم جفت و جور نشده. به هر حال من در تمرینات، تمرین شوت‌زنی هم می‌کنم، اگر فرصتی شد قول می‌دهم چند شوت برای رقبای استقلال بگذارم کنار.
*تعصبت به استقلال باعث شده در شادی‌های پس از گل نفر اول باشی. چرا؟
خب من در دو، سه بازی قبلی که نبودم و به قولی از صحنه دور بودم و نتوانست در شادی گل‌ها سهیم باشم (باخنده). البته بدانید همه بازیکنان چه ملی و چه باشگاهی، چه کوچک و چه بزرگ همه تعصب دارند و این فقط مختص من نیست.
*بازیکنان می‌گویند، شیطنت‌های آندو در تیم از همه بیشتراست.
 (جبهه می‌گیرد) اولاً این را بچه‌ها نمی‌گویند و بلکه حرف شماست، دوما من اگر با بروبچه‌های تیم شوخی می‌کنم و سر به سرشان می‌گذارم، می‌خواهم بچه‌ها در تمرینات از کنار هم بودن لذت ببرند و لحظات تمرین بی‌انرژی نگذرد که بیاییم و حالا با کلی بی‌حوصلگی یک تمرینی بکنیم و برویم خانه.
*از شروع فصل تا حالا چند باری زمزمه جدایی‌ات از استقلال شنیده شده، جریانش چه بود؟
من یک بار هم گفته‌ام، با استقلال تا آخر فصل قرارداد دارم و تا زمانی که بتوانم برای تیم محبوبم مثبت باشم در این تیم خواهم ماند. آقای فتح‌الله‌‌زاده در جریان است که من سه، چهار پیشنهاد خوب داشتم ولی ترجیح می‌دهم که در ایران فقط برای استقلال بازی کنم.
*فصل بعد کجایی؟ ایران؟ استقلال؟ یا جای دیگر؟
خب در مورد این مسئله هنوز تصمیم نگرفته‌ام. فقط امیدوارم این فصل به خوبی تمام شود و بتوانیم جلوی هواداران‌مان رو سفید باشیم، بعدش حالا می‌شود در این باره هم تصمیم گرفت.
*قبل از شروع فصل، پرسپولیسی‌ها به شدت دنبال آندو بودند ولی درنهایت به استقلال آمد، چه حرفی راجع به این داری؟
من با سردار رویانیان در اردوی تیم‌ملی در دبی صبحت‌هایی داشتم و فکر می‌کنم پرسپولیسی‌ها دو فصل است که دنبالم هستند ولی خب بالاخره من از بچگی در استقلال بودم و راستش را بخواهید به این راحتی‌ها هم نیست که تیم محبوبت را ول کنی بروی تیم رقیب و خلاص، حالا چه در استقلال باشی، چه در پرسپولیس. تازه اضافه بر این عکس‌العمل مردم هم اصلاً ساده نخواهد بود، چرا که ایرانی جماعت، انسان‌های با محبت و با احساسی هستند و خیلی سریع راجع به این جور چیزها موضع می‌گیرند. مثلاً اگر در اروپا بود، خیلی راحت ساکت را بر می‌داشتی و می‌رفتی با تیم رقیب قرارداد می‌بستی و این مسئله نه برای خودت سخت می‌شد، نه برای هواداری که از روی سکوها نگاهت می‌کند، اما این جا نه...

آندرانیک تیموریان 
*چند هفته‌ای بود که خوب نتیجه نمی‌گرفتید، به نظرت علتش چیست؟
شما نگاه کنید، ما این همه مصدوم داشتیم و فشردگی بازی‌ها هم که قوز بالا قوز شده بود. ما همه بازیکنان‌مان را در اختیار نداشتیم و بعضی اردو‌ها را حتی با 15 بازیکن برگزار می‌کردیم و کلاً کار به همین راحتی‌ها هم که یک سری فکر می‌کنند، نیست. با این همه من قبول دارم که ما عملکرد خوبی نداشتیم ولی باید تمام تلاشمان را کنیم که حداکثر امتیازات را بگیریم که فکر کنم همین دو، سه بازی عقب افتاده بهترین فرصت برای ما باشد.
*چرا چند وقتی است که آمار مصدومین تیم بالا رفته؟
خب همه دارند می‌بینند که ما در ایران چند ورزشگاه و زمین استاندارد بیشتر نداریم و همین هم آمار مصدومین را در تیم‌ها بالا برده. شما ببینید، مثلاً ما بجز آزادی، فولادشهر و یادگار امام تبریز چند ورزشگاه داریم که بشود با خیال راحت روی زمین آن تکل رفت یا درست و حسابی فوتبال بازی کرد؟ نمونه‌اش همین زمین چمن ورزشگاه تختی که اصلاً مساعد نبود و انگار که چمنش را کنده باشند و دوباره چسبانده باشند، توپ را پله پله می‌کرد.
*پژمان جمشیدی پس از پایان فوتبالش در یک سریال بازی کرده، دوست نداری این تجربه را داشته باشی؟
البته من برای او آرزوی موفقیت دارم ولی راستش را بخواهید اصلاً دوست ندارم چنین تجربه‌ای داشته باشم و اصلاً پیشنهادی هم برای آن نداشتم. ما همان به ورزشمان برسیم، هنر کردیم.
*با این موافقی که یک کارگردان روزی فیلم زندگی آندو را بسازد؟
بله، بله خیلی دوست دارم فیلم زندگی‌ام را بسازند، حسابش را بکنید، خیلی خوب می‌شود که از دوران نوجوانی تا دوران حرفه‌ای فوتبالم را بسازند. واقعاً در فکر این مسئله هستم.
*اگر این فیلم را بسازند، دوست داری اسم آن را چه بگذاری؟
هنوز انتخاب نکرده‌ام ولی فکر کنم باید با خیلی از فوتبالی‌ها مشورت کنم تا بتوانم آن را پیدا کنم، تصور می‌کنم انتخاب اسم فیلم زندگی‌ام، یکی از سخت‌ترین کارها باشد.
*برای تیم‌ملی و جام‌جهانی چه برنامه‌ای داری؟
مگر لیست تیم‌ملی برای جام‌جهانی اعلام شده؟! (با خنده) من دوست دارم تیم‌ملی کشورم، در برزیل بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد و در کل از شخصیت نام و فوتبال ایران دفاع کند، حالا اگر من هم باشم برای این مهم تمام تلاشم را می‌کنم.
*اگر فوتبالیست نمی‌شدی دوست داشتی چه کاره شوی؟
 دوست داشتم کار فنی انجام دهم به خصوص آهنگری. از بچگی کار پدرم بود و این کار را خیلی دوست داشتم. به نظرم آهنگری کار سختی است و هرکسی نمی‌تواند آن را انجام دهد.
*اگر بخواهی با یک چهره مطرح ناهار بخوری چه کسی را انتخاب می‌کنی؟
 با بچه‌های تیم استقلال چون این ناهارش با همه ناهارها فرق می‌کند و خیلی به آدم می‌چسبد حساب کنید در اردو نباشیم و با بازیکنان بروی ناهار چه کیفی دارد!
 *شیرین‌ترین خاطره فوتبالی‌ات؟
رفتن تیم‌ملی به جام‌جهانی 2014 چون فکر می‌کنم ما در سه بازی آخر مقدماتی با اقتدار ظاهر شدیم و با کسب سه برد شیرین به عنوان تیم اول از گروه خود به جام‌جهانی صعود کردیم.
*تلخ‌ترین خاطره فوتبالی‌ات؟
 نرسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا با استقلال چون اعتقاد دارم امسال توانایی کسب ستاره سوم را داشتیم و می‌توانستیم به این عنوان دست پیدا کنیم و به هر حال قسمت این بود به فینال نرویم.
 *تا به حال شده کسی در فوتبال برایت زیر و رو بکشد؟
 خیر تا به حال پیش نیامده است چون به نظرم رابطه‌ام با همه خوب است و تا به حال به کسی بدی نکرده‌ام که بخواهد برایم زیر و رو بکشد.

دیدار دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان - ورزشگاه آزادی - 03/08/92 -آندزانیک تیموریان 
*به نظرت استقلال امسال چه چیزی را کم دارد؟
 فکر نمی‌کنم چیزی را کم داشته باشیم چون بازیکنان خیلی خوب و با تجربه‌ای را در اختیار داریم که می‌توانند در همه حال به تیم کمک کنند.
*اگر یک روز در خیابان پرسپولیسی‌ها برایت کری بخوانند چه جوابی به آنها می‌دهی؟
 جوابی نمی‌دهم چون سعی می‌کنم همیشه احترام هواداران را داشته باشم بالاخره آنها هم تیم خودشان را دوست دارند و باید به نظر آنها احترام گذاشت.
*خاطره‌انگیزترین سفر با استقلال؟
 بوریرام تایلند – چون هم گل زدم و هم جهانی شدم (باخنده).
*الگوی فوتبالی آندو؟
 پاتریک ویه‌را چون سبک بازی ویه‌را به خودم خیلی شبیه است و هنوز هم بازی‌های وی را بازبینی می‌کنم.
*اگر قدرت انتخاب داشتی به کدام تیم باشگاهی دنیا می‌رفتی؟
 آرسنال چون سبک بازی آنها را دوست دارم و همیشه حتی زمانی هم که در لیگ انگلستان بودم بازی‌های آرسنال را تماشا می‌کردم.
*دغدغه این روزهای آندو؟
 خیلی دوست دارم با استقلال قهرمانی لیگ را تجربه کنم البته با استقلال یک قهرمانی جام‌حذفی را در کارنامه خود دارم، ولی قهرمانی لیگ و اگر قسمت باشد قهرمانی آسیا یک مزه دیگری دارد.
*گمشده زندگی آندو؟
 پدرم – خیلی دوست داشتم بود و او را در کنار خود احساس می‌کردم.
*صحبت پایانی؟
از هواداران عزیز استقلال هم می‌خواهم که مثل همیشه در کنار تیم باشند تا بتوانیم با قهرمانی در جام حذفی و لیگ و البته بازی‌های خوب در آسیا پاسخ محبت‌شان را بدهیم.




:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ali malekzadeh
ت : یک شنبه 5 آبان 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');